A keresőoptimalizálás
( angolul Search Engine Optimization, azaz SEO ) a weboldal és annak tartalmának megjelenítése oly módon, hogy a keresők, mint pl. a Google, találati listájában lehetőleg az első oldalon szerepeljen.
Az organikus keresőoptimalizálás során a nem fizetett keresési eredményekre koncentrálunk.
A fizetett hírdetések, mint pl. az Adwords a Pay-Per-Click kategóriába tartoznak. Itt azért fizetünk, hogy adott kifejezésekre (kulcsszavakra) a mi tartalmunk jelenjen meg jó helyen a hirdetések között.
Három kategória határozza meg egy oldal alapvető rangsorolását:
- Mennyire jól van felépítve technikailag az oldal?
- Hány egyéb weboldal hivatkozik arra a weboldalra / tartalomra, mint hiteles forrásra?
- Milyen gyakran fordul elő az adott kulcsszó az oldal tartalmában?
Hogyan zajlik a keresőoptimalizálás?
Miután a kulcsszavakat meghatároztuk, megnézzük, milyen az weboldal helyezése a találati listában. Egy már létező weboldal esetében fel kell mérni azoknak a paramétereknek az értékeit, melyek a keresők számára is meghatározók.
A weboldal készítés során ezeknek az elemeknek az optimalizálására kell törekedni:
Tartalmi (On-Page) SEO
- Oldal címe
- A weboldal URL-je
- Címsorok (headings)
- Elsődleges kulcsszó
- A weboldal tartalmának szabályos felépítése
- Meta leírás
- Képek címe
Az oldal tartalmi elemzése alatt, a weboldal szöveges tartalmának vizsgálatát értjük. A megadott kulcsszónak szerepelni kell különbőző területeken, mint a képek hivatkozásában, címsorokban, cikkekben.
Az is számít milyen mennyiségben szerepel az adott kulcsszó. A sokkal és a kevéssel is gond lehet.
Technikai SEO
- Mennyire gyorsan töltődik be az oldal
- Mennyire jó a felhasználói élmény
- Mobilbarát-e a weboldal?
Weboldalunk tesztelésésre használhatjuk ezt oldalt: https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/
Itt sok hasznos információt megtudhatunk weboldalunk fellépő esetleges hibákról.
Mobilbarát kialakítás :
A weboldal készítés alapkövetelménye napjainkban a mobilbarát kialakítás. A felhasználói élmény növelése mellet azokat az oldalakat, amelyek mobilról könnyen olvashatóak, előrébb sorolják a keresőmotorok mobilos keresések során.
A weboldal sebessége :
A rangsorolásnál az oldal sebessége nem elhanyagolható tényező. Az oldalnak ultra gyorsnak kell lennie, ha lassú a szerver válaszideje az nem túl jó ajánlólevél.
A weboldal sebessége SEO szempontból csak akkor gond, ha a weboldalad nagyon lassan 20-30mp alatt töltődik be, a rossz felhasználói élmény azonban áttételesen a SEO-t is tönkre teszi.
Off-Page SEO
- Mennyi link mutat a weboldalra?
- A linkek mennyire hitelesek és milyen szöveges referenciával mutatnak a weboldalra?
Linkek építése:
A keresőoptimalizálás sikere érdekében linkeket is kell szereznünk. A hatékony, a honlapunkat ténylegesen erősítő link releváns, azaz a tartalmunkhoz illő oldalról származik.
Közösségi media :
A közösségi média segítségével több emberhez juthat el a weboldal tartalma, többen keresnek rá oldaladra, márkára és a sok látogató végső soron linkeket is hozhat.